Daca vrei sa fii sigur ca sistemul de directie al masinii tale este perfect din punct de vedere tehnic, sau daca ai facut recent un schimb de bielete/bucse/brate, este indicata reglarea geometriei trenului de rulare.
În momentul când observați că mașina dvs. nu mai merge drept dacă lăsați volanul liber este foarte probabil să fie afectată geometria sistemului de direcție. În acel moment este recomandat să ajungeți la un atelier specilizat pentru a remedia problema cât mai repede posibil. Uzura asupra componentelor trenului de rulare, dar mai ales asupra anvelopelor este foarte mare.
Când este bine să verifici geometria?
Geometria sau reglajul unghiului de fuga reprezinta o operatiune foarte importanta in exploatarea cat mai corecta a masinii. Daca aceasta operatiune nu este efectuata corespunzator, poate interveni fenomenul de uzura prematura sau neuniforma a anvelopelor, ceea ce modifica directia masinii, astfel, directia de rulare nu mai este liniara.
In timp, pe langa aceasta problema pot aparea si alte probleme la sistemul de directie al masinii astfel va expuneti riscului unor accidente si a unor cheltuieli in plus pentru anvelope, directie, suspensie, combustibil (creste si consumul de combustibil).
Alte cazuri cand ar trebui facuta sau verificata geometria auto:
– uzura rapida si neuniforma a cauciucurilor
– masinia trage stanga sau dreapta in timpul mersului
– consum mai mare de combustibil;
– anvelopele au fost schimbate
– lovitura frontala puternica sau ati lovit o bordura sau o groapa
– ati schimbat un element de directie sau de suspensie
– ati incarcat vehiculul cu o greutate mare pe o perioada lunga de timp
De ce apar abateri de la geometria corectă?
Abaterile pot să apară atunci când, de exemplu, urcați o bordură cu viteză mai mare sau în momentul unui accident, chiar și ușor. Mai comun este atunci când treceți cu viteză ridicată printr-o groapă sau se întâmpla asta în mod repetat pe drumuri foarte proaste.
De ce este importantă reglarea geometriei?
În primul rând pentru a evita uzura suplimentară asupra anumitor componente ale trenului de rulare. Apoi, poate mai costisitor, pentru a nu uza excesiv anvelopele. Într-un singur sezon parcurs cu o geometrie incorectă, pneurile pot fi distruse peste nivelul la care asigură prestanțe ce nu afectează siguranța, iar un set nou de anvelope are un preț foarte ridicat.
Cât durează și cât costă această operație?
In majoritatea cazurilor, geometria roților din față și din spate este reglată în aproximativ 30 minute. Această operațiune constă în verificarea direcției și unghiurilor anvelopelor, în funcție de specificațiile constructorului auto. Reglarea geometriei este o operație foarte simplă pentru un service specializat. Prețurile se situează între 80-120 de lei, în funcție de tipul autoturismului.
CONSTATARE | 100 Lei |
---|---|
SUV, JEEP ( punte față ) | 150 Lei |
SUV, JEEP ( punte spate ) | 120 Lei |
DUSTER | 110 Lei |
AUTOTURISME ( punte față ) | 150 Lei |
AUTOTURISME ( punte spate ) | 100 Lei |
AUTOUTILITARE ( sarcină 500-1000 KG ) | 175 Lei |
AUTOUTILITARE ( punte față + spate ) | 300 Lei |
AUTOUTILITARE ( persoane, marfă ) | 175 Lei |
AUTOUTILITARE ( mari ) | 250 Lei |
DEGRIPARE MECANISM DIRECȚIE | 50 Lei |